Качурівська Світлана Валентинівна


вчитель-логопед


ДНЗ № 13 "Пілот"

Освіта : повна вища

Правила спілкування з дитиною

1. Ваше мовлення має бути взірцем для наслідування.

2. Не можна сміятися з того, що дитина неправильно вимовляє слова.

3. Не треба повторювати за дитиною неправильну вимову, «сюсюкати», закріплюючи тим хибні зразки.

Розвиток дрібної моторики

Дрібна моторика – це рухи пальців та кистей рук. Відомо, що існує взаємозв'язок між розвитком м'язів рук і мовленням людини.

Завдяки розвитку дрібної моторики дитина навчається досліджувати, порівнювати, класифікувати речі й, таким чином, краще пізнає світ, у якому живе.

Навички дрібної моторики допоможуть дитині не тільки самостійно обслуговувати себе, але й виражати себе через творчість.

Вікові особливості розвитку дрібної моторики рук

1-2 роки Тримає два предмети в одній руці; креслить олівцем, перегортає сторінки книги. Ставить кубики один на один (від двох до шести кубиків).

2-3 роки: Відчиняє ящики і перевертає те, що в них лежить. Грає з піском і глиною. Відкриває кришки. Використовує ножиці, фарбує пальцем. Нанизує намисто.

3-4 роки: Тримає олівець пальцями, копіює нескладні малюнки. Малює олівцями і кольоровою крейдою. Складає папір більш ніж один раз.

4-5 років: Визначає на дотик предмети в мішку, ліпить із пластиліну, шнурує черевики.

Для розвитку дрібної моторики рекомендуємо такі ігрові вправи:

1. Пасивна гімнастика для пальців рук (для дітей віком до 9 місяців).

2. Ігри з предметами:

● «стисни та помацай»;

● розкладання та складання розбірних іграшок ( матрьошок, пірамідок, кубиків тощо);

● обведення за контуром;

● ліплення з пластиліну, тіста, глини;

● малювання пальчиками по піску, манці, борошну тощо;

● складання мозаїки, конструктора;

● нанизування намистин;

● складання візерунків з лічильних паличок;

● вирізання ножицями по контуру;

● намотування ниток на клубок, котушку;

● складання картинок з дрібних намистинок, зерен.

3. Активна гімнастика для розвитку дрібної моторики:

● вправи без мовного супроводу ( робимо з пальчиків зайчика, козу, стілець, стіл, їжака тощо);

● пальчикові ігри.

У домовленнєвий період пальчикові ігри розвивають не тільки дрібну моторику й мовлення, але й уміння слухати. Дитина вчиться розуміти сенс почутого і вловлювати ритм мовлення.

При проведенні ігор з віршами дорослий спочатку сам читає вірш і виконує рухи з дитиною, потім дитина виконує рухи і частково промовляє текст (закінчує фразу, розпочату дорослим). Далі дитина заучує вірш і супроводжує текст відповідними рухами пальців.


Кiлькiсть переглядiв: 142

Коментарi